Popularne posty

05 kwietnia 2021

210. Urzekające ,,Małe kobietki"

     Nie jesteśmy w stanie cofnąć czasu. Choćbyśmy się nie wiadomo jak starali. Choćbyśmy nawet oddali za to wszystkie pieniądze świata. Bo z pewnością nie zaprzeczycie, że co najmniej kilka razy w życiu zatęskniliście za czasem beztroskiego dzieciństwa. Za zabawami w ,,zdobyte" i w chowanego, za jazdą rowerem i kolejnymi ,,wielkimi" przygodami na osiedlowych uliczkach. Za tym czasem, kiedy nie zaprzątały nam głów takie ,,głupoty" jak domowe rachunki, zakupy i konieczność chodzenia do nudnej pracy, a najważniejszym naszym przekonaniem był fakt, że ludzie z natury są dobrzy, a dorośli na pewno nie kłamią. Ten czas niestety już nigdy nie wróci, ale na szczęście, dzięki takim książkom, jak ta, możemy choć trochę poczuć się, jak dawniej: swobodnie, beztrosko, z permanentnym uśmiechem na twarzy i poczuciem cennego daru, jakim jest życie.
     To pierwsze moje skojarzenie po przeczytaniu ,,Małych kobietek". Przebywając w towarzystwie córek pani March mogłam znowu poczuć magię dzieciństwa. I nieważne, że fabuła książki osadzona jest w znacznie wcześniejszych czasach. Smak dzieciństwa to wartość uniwersalna - dla każdego, w każdym stuleciu.
      Drugie moje skojarzenie to takie książki jak: ,,W dolinie Muminków", ,,Mały książę" i ,,Dzieci z Bullerbyn". Książki i beztroskie i umiejętnie pouczające jednocześnie. Proste w przekazie, zrozumiałe i odpowiednie dla czytelnika w każdym wieku. I to oczywiście kolejna zaleta ,,Małych kobietek", które jak najbardziej zaliczam do grona tego typu literatury. Pomimo przytaczania konkretnych zdarzeń, z każdego z nich możemy zawsze wyciągnąć wiele uniwersalnych, pięknych prawd o życiu i ludziach.
     Kolejną i równie ważną zaletą tego tytułu jest konkretnie to wydanie książki (z wydawnictwa MG). Piękna okładka i subtelne, urzekające ilustracje. Znajomy zapytał mnie, czy odpowiada mi to wydanie, ponieważ słyszał, że wydawnictwo MG miewa sporo błędów i zdarzają się nawet braki w fabule. Nie zauważyłam ani błędów, ani braków w fabule i mam nadzieję, że w kolejnych częściach mi się to nie przydarzy, ponieważ, póki co, tą konkretną oprawą graficzną ,,Małych kobietek" jestem wręcz zachwycona. Oczywiście wiem, że nie ocenia się książki po okładce, ale jeśli estetyka okładki/wydania jest tak urzekająca, że aż chce się czytać dwa razy mocniej, to jak najbardziej zaliczam to do grona zalet tej książki.
      ,,Małe kobietki" nowością wydawniczą nie są, ale to właśnie ich ,,drugie życie" sprawia, że cieszą wprawnych czytelników jeszcze bardziej. Mnie - książkoholika urzeka fakt, że starszy tytuł zostaje po raz kolejny ogłoszony sprzedażowym i czytelniczym bestsellerem. Bo to tak, jak z tym naszym dzieciństwem - to, że minęło, nie oznacza, że nie powinniśmy do niego wracać i na nowo nie doceniać.
       Przyjemny i beztroski czas spędziłam z ,,Małymi kobietkami" i z pewnością polecam każdemu - by choć na chwilę oderwać się od tego zwariowanego świata.

9 komentarzy:

  1. Dzięki za te recenzje. Z pewnością wyląduje na mojej półce 🥰

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne jest to wydanie. W końcu muszę je zamówić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam ,,Małe kobietki" i kolejne części z serii. Wydanie tych książek przez MG wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również tak uważam, na półce prezentują się przepięknie :-)

      Usuń
  4. Daaaaaaawno temu czytałam "Małe kobietki" i... nie podobały mi się. Bohaterki były bardzo infantylne, a fabuła nudna. Ale jest dużo fanów tej serii, więc widocznie akurat w moje gusta czytelnicze nie trafiłą ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Małe kobietki" mam już od jakiegoś czasu na półce, ale póki co jeszcze czekają na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły! To był bardzo przyjemnie spędzony czas!

    OdpowiedzUsuń