Popularne posty

03 lipca 2016

110. Stosik nie całkiem biblioteczny

     Czas na kolejny książkowy stosik- i tym razem z miejscowej biblioteki, która, mogę śmiało powiedzieć, jest bogata w nowości. Na moją czytelniczą półkę trafiły:
1. Stephen King Koniec warty
2. Olga Zygarowska Rufaro
3. Eric Lichtblau Sąsiedzi naziści
4. Remigiusz Mróz Ekspozycja
5. Szymon Nowak Dziewczyny Wyklęte 2
6.Virginia Andrews A jeśli ciernie
7. Virginia Andrews Kto wiatr sieje...
8. Virginia Andrews Ogród cieni
     Jak wskazuje tytuł posta, nie wszystkie widoczne tu tytuły są wypożyczonymi. "Koniec warty" Stephen'a Kinga nabyłam sama- w pierwszym dniu premiery! Jako fanka tego pisarza nie mogłam się powstrzymać i dzięki temu już teraz poznaję dalszy ciąg losów Pana Mercedesa.
     "A jeśli ciernie", "Kto wiatr sieje" i "Ogród cieni" to ostatnie (na całe szczęście!) tomy przygód dzieci ze słynnego poddasza. Mimo mojej niepochlebnej opinii o dwóch pierwszych częściach, do kolejnych obiecałam zajrzeć i tak też zrobię.
     Wreszcie, po raz pierwszy mam okazję spotkać się z twórczością Remigiusza Mroza. Chyba już wszyscy oprócz mnie go czytali i niezmiernie się cieszę, że będę mogła te braki nadrobić. Zaczynam oczywiście od słynnej trylogii z komisarzem Forstem (kolejne dwa tomy już są zarezerwowane w bibliotece).
     Pierwszą część o dziewczynach wyklętych czytałam i byłam nią zachwycona. Druga również zapowiada się niesamowicie ciekawie.
     O autorze książki "Sąsiedzi naziści" nie słyszałam nigdy, ale tytuł tej pozycji tak mocno mnie zaintrygował, że nie mogłam go nie wypożyczyć.
     I na koniec "Rufaro" przez niewielu znanej Olgi Zygarowskiej. Skąd takie przekonanie z mojej strony? Bo pochodzi z mojego małego miasteczka i głównie z tego powodu zdecydowałam się tę książkę przeczytać. Trzeba karmić lokalny patriotyzm. Chociaż oczywiście w pierwszej kolejności liczę na to, że "Rufaro" okaże się ciekawą lekturą.
    I jak Wam się podobają moje najbliższe czytelnicze plany? Macie te tytuły za sobą? Czy może są jakieś, do których dopiero planujecie zajrzeć?

8 komentarzy:

  1. ja wciąż poluję na Koniec warty, czekam na recenzję. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, jak Ci się Forst spodoba. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. "Kwiatów na poddaszu" nie czytałam, chociaż z zamiarem noszę się od dawna. Jednak im więcej widzę negatywnych recenzji całej serii, tym bardziej mi się odechciewa.
    Swoją drogą - widzę, że czytasz Mo Yana. Jestem bardzo ciekawa Twojej recenzji. Uwielbiam "Pełne piersi, obfite biodra" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie dwie pierwsze części strasznie zawiodły. Na kolejne się zdecydowałam tylko dlatego, że chcę całość dokończyć. Mo Yana zaczęłam czytać jakiś czas temu, ale odłożyłam z powodu naglących bibliotecznych zdobyczy. W swoim czasie do niego wrócę i oczywiście zrecenzuję :-)

      Usuń
  4. Jak to to już są ,,Dziewczyny wyklęte 2?" Przede mną na stosiku ciągle pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zobaczyłam je po raz pierwszy na bibliotecznej półce i oczywiście niezmiernie się ucieszyłam- zwłaszcza po wypożyczeniu ;-)

      Usuń