Popularne posty

11 lipca 2016

112. I swoje możecie pochwalić

    Nazwa arboretum przestała dla mnie brzmieć obco dopiero w tym roku. Najpierw o nim usłyszałam, potem zobaczyłam (na zdjęciach znajomych) a na końcu miałam wreszcie okazję sama doświadczyć i ocenić. W ostatni weekend udało mi się dotrzeć do arboretum leśnego pod Sycowem (zaledwie 40km ode mnie) i już teraz Wam zdradzę, że z pewnością jeszcze nie raz tam wrócę.

     Wiele pisać o arboretum nie będę, bo wszystko to, co jest w nim najpiękniejsze lepiej odzwierciedlają zdjęcia- a nie słowa. Arboretum leśne pod Sycowem jest dość rozległe, więc mój aparat naprawdę miał co robić. Postaram się pokrótce przedstawić to, co uważam w nim za najcenniejsze i najbardziej charakterystyczne.
     Jako pierwsze moją uwagę zwróciły.. ławki. Brzmi banalnie prawda? Ale gdy zobaczycie w jakiej scenerii wiele z nich odnalazłam, już ani razu tak nie pomyślicie.
     Ławki oczywiście tam nie tylko ładnie wyglądają, ale przede wszystkim służą. Niejedna ławeczka podczas spaceru posłużyła i mnie a dwukrotnie była to nawet huśtawka.
     Ta ostatnia znajduje się w pięknej scenerii różaneczników. Te można jednak podziwiać tylko w maju (ich różnobarwne kwiaty udało mi się zobaczyć w tym czasie w innym miejscu), dlatego tym razem musiała mi wystarczyć wyobraźnia. Różaneczników w arboretum pod Sycowem jest mnóstwo, więc na pewno przyjadę je zobaczyć w maju za rok.
     Arboretum leśne pod Sycowem to również przepiękne jeziorka, bajorka, stawy itp. akweny.
     Mój pierwszy spacer po arboretum okazał się nie tylko przyjemny, ale również szczęśliwy w spotkania z jego mieszkańcami.
     Widzieliśmy również dwie wiewiórki, ale niestety żadna z nich nie chciała pozować do zdjęć.
     Ponieważ arboretum to szczególny rodzaj ogrodu botanicznego (z drzewami, krzewami i roślinami, nad którymi prowadzone są badania), wśród moich zdjęć przeważają te z najpiękniejszymi lub najbardziej intrygującymi okazami.
     Wiele z nich widać również na wcześniejszych zdjęciach.
     Pod koniec naszego spaceru natknęliśmy się na małą niespodziankę. Nowożeńcy mieli sesję zdjęciową. Tak piękna sceneria idealnie się do tego nadaje.
     Cudze chwalicie, a swego nie znacie- chciałoby się w ramach podsumowania powiedzieć. Nie trzeba wyruszać za granicę, by podziwiać intrygującą naturę. Nie trzeba wybywać za ocean, by pobyć w wyjątkowych miejscach. Tego typu ogrodów jest w naszym kraju coraz więcej i czasami, by móc poznać ich uroki, wystarczy zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów fatygi. Podziwiania i doceniania naszej polskiej okolicy Wam życzę- byście nie zapominali o wielu wyjątkowych miejscach na wyciągnięcie ręki.

18 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia, a miejsce zdaje się być idealne na prawdziwy wypoczynek. Ławeczki rzeczywiście tworzą cudowny klimat. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacer to również dobra forma wypoczynku- zwłaszcza psychicznego. I ja pozdrawiam!

      Usuń
  2. W tym roku, a raczej w te wakacje, postanowiłam, że będę bardziej obcować z naturą. Marzy mi się właśnie taki wypad, może gdzieś za miasto, w konkretne, bądź mniej miejsce. Jako że za oknem pogoda mi służy i przyznam, że najlepiej mi się podróżuje, myśli i odpoczywa, kiedy lekko pada i nie smali- muszę swoje plany wcielić w życie. Zazdroszczę wyprawy, zdjęcia jako pamiątki naprawdę fajne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam taką formę obcowania z naturą. Na pewno znajdziesz podobny ogród :-)

      Usuń
  3. Zdjęcia zachęcają do odwiedzin tego miejsca:) Już widzę się oczami wyobraźni siedzącą na jednej z ławek z kubkiem kawy w jednej ręce i z książką w drugiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawy niestety tam nie serwowali, ale..na szczęście mamy termosy ;-)

      Usuń
  4. Piękne miejsce, mam nadzieję, że kiedyś je odwiedzę :) W arboretum byłam nieopodal siebie w Wojsławicach, też pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o arboretum w Wojsławicach- może i ja się kiedyś do niego wybiorę :-)

      Usuń
  5. Przepiękne miejsce, chcę tam pojechać, mogłabym już stamtąd nie wracać, coś niesamowitego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeurocze miejsce. W sam raz na weekendowy odpoczynek. Chętnie bym się tam wybrała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego typu miejsca są idealne na relaksujące spacery :-)

      Usuń
  7. Prawie jak moje rodzinne strony, tylko tam tylu ławek nie ma. Ale zieleń taka sama <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Po prostu perfekcja natury :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno wspaniale wypoczywa się w tak nadzwyczajnym miejscu! :-)

    OdpowiedzUsuń